mandag 15. mars 2010

Trinn For Trinn Hos meg

Her kommer ETT TRINN FOR TRINN på hvordan du kan lage LOMMEBOK KORT her hos meg.Kjempe fin gave å gi bort som gave,da dette blir som en vanlig lommebok man kan putte penger i som en fin Pengegave. Skulle lagt ut malen for lenge siden men hadde helt glemt det,men her kommer den i kortversjon.
Her er lommebok kortet på utsiden med lenke.Dette lommbok kortet gav jeg til sønnen min da hadde bursdag i år. Her er noe av utstyret du trenger,Teip,falseben,skjærebrett,colorbox til å sverte kanter, Mønsterpapir,stempelmotiv ,stansemaksin til å stanse ut firkant inni , hullmaskin,eyelets til lenke, sort penn til søm,bilde,stempel.Noen av produktene har jeg ikke tatt med på bildet her
Her er bilde av alle lengdene.Jeg har brukt Mønsterpapir Imaginisce For all Time,da jeg syns det ligner litt på lær i fargen.Men hvis du bruker samme papir for å ha lik framside inni bak så må du bruke dobbelt som jeg har tatt i parentes.
  1. Forside/bakside lengde 22,5 cm bredde 10 cm
  2. Innside mellom Lengde 22,5 cm Bredde 9 cm
  3. Innside nede 2 stk Lengde 11 cm Bredde 7,5(8 cm i bredde med ensfarget lommebok eks.Bazzil.)
  4. (2 stk ekstra av nr 3 som limes på bakerste lengde ,for å få lik farge inni,da dette syns.)
Dette begyner jeg med:
Tar den bredeste lengden 22,5 bredde 10 cm, og runder av alle hjørner og sverter med colorbox og stempler elg på forsiden.(limer på to Ekstra deler,for å få lik farge inni)
  1. Den andre lengden 22,5 bredde 9 cm runder av kun nede på begge sider og sverter med colorbox.
  2. De to minste lengdene runder jeg kun av på en side og den andre motsatt side.(lager to ekstra til bakerste lengde for å få lik farge inni og limer på)
  3. Så til montering av kortet. Tar begge de lengste lengdene å limer de sammen KUN rundt kanten nede og på siden.Bruker falseben i midten(scorpal) for å brette kortet og sverter kantene igjen midten.
  4. Så de to minste delene:Den ene delen bruker jeg og stanser ut firkant til bilde og limer på Gjennomsiktig clear"vindu" før jeg limer på kortet .Den andre delen stempler jeg Gratulerer.Så tar jeg begge to delene og limer godt rundt 3 sider men ikke på langsiden oppe.
  5. Nå begyner kortet å nærme seg,hihi.
  6. Sverter igjen alle kanter og lager søm rundt med penn og setter inn bilde og lager småkort til å ha små hilsner på, og putter sedler i den store lommen bakerste lomme.
  7. Hull til lenke bruker jeg hullemaskin og eyelets og fester på lenke. Håper dette var til hjelp? Veldig gøy om du sender meg ett bilde,hvis du prøver deg på denne.Jeg har tenkt å lage flere i forskjellige etter vært,men tiden strekker ikke til,hihi.Ideen har jeg fått fra min mannen min sin ordentlige lommebok.
  8. PS:Du KAN OGSÅ LAGE LOMMEBOKEN I 3 LIKE LENGDER AV BAZZILL MED DISSE MÅLENE : 22,5 cmLENGDE,BREDDE 10cm......22,5cm BREDDE 9cm.......22.5 BREDDE 8cm og lime sammen.Enklere og veldig lett men husk å bare lime i kanter !

11 kommentarer:

Knerten sa...

Denne er jo råflott, Eva Helen; regner med at sønnen din er fornøyd med den også !

Miss StampAlot sa...

Kjempestilig =) Denne må prøves.. tusen takk for at du la ut torturial.. LIKER SÅNNT =)

Klem fra Marielle

Connie sa...

Hei på deg!
Tusen takk for at du la ut malen :o))
Da skal den prøves ut en av dagene.
Ha en fin kveld.
Klem Connie

Guro sa...

Wow dette var stilig :-) Tusen takk for en super tutorial, den skal jeg ha i bakhodet.
Ha en fin kveld videre!
Klem Guro

Pinklady 68 sa...

Så stilig lommebok kort!!!
En kjempe god ide til guttekort...syns de er vanskelige å lage noen ganger.
Ha en fin og kreativ uke!
Klem Laila.

Mona sa...

Denne var knallstilig!!! Og den må prøves :-D Kjempeidè til konfirmasjonskort...
Tuuusen takk for at du deler!!

Klem fra Mona:0)

Ellinore sa...

Kjempestilig..... ikke lett og finne på noe til gutter.
Så dette må jo være kjempeflott.
Hilsen Ellinore.

Nancy sa...

Kjempe stilig:O) Tusen takk for glimrende tutorial;O) Må prøve meg på denne:O)

Klem, Nancy;O)

RitaK sa...

Takk for flott tips og tutorial, denne er jo super til guttekonfirmasjoner ;-)

Turid sa...

WOW for en rålekker lommebok
Eva Helen!!!
Tusen takk for at du deler idéen med oss - den må jeg bare prøve!
Ha en fin kveld:)
Klem Turid

Dortesjs sa...

super fin lommebok